En shopaholics bekännelser

Hejsan!
När man är på Öland utan tv och dator så kan man läsa ganska mycket.
Jag läste en otroligt bra bok som heter En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella.
Här kommer en liten recension av den boken.

Rebecca Bloomwood har en fantastisk våning i ett av Londons trendigaste områden, en hel hop av glamourösa vänner, och en garderob fullproppad med moderiktiga plagg.
Det enda problemet är väl att Rebecca egentligen inte har råd med något av detta.
Hennes arbete som reporter på en finanstidning tråkar inte bara ut henne, det är också väldigt dåligt betalt.
Och på sista tiden har Rebecca gång på gång fått påminnelser på räkningar som hon inte kan betala.
Hon försöker skära ner på sina utgifter, skaffar sig till och med extrajobb.
Men alla försök misslyckas.
Rebeccas ända tröst är att shoppa ... bara köpa något litet ... något som hon känner att hon måste ha ...
Kan Rebecca någonsin fly från sin drömvärld, hitta äkta kärlek, och återfå kontrollen över sina kreditkort.

När jag läste boken hade jag otroligt svårt att slita mig från den!
Det är en riktig kul bok, och faktiskt lite igenkännande.
8 p / 10 p



With love from Isabella ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0