Tankar om världen

En sak har jag tänkt på.
Hur kommer det sig att vi människor(eller modeslavar främst) kan döda för en LV väska.
Jag erkänner, jag själv skulle göra mycket för en sådan pryl.
Men det är ju helt sjukt hur ett märke med övernaturliga priser kan ha sån status!
Okej okej, dom kanske har bra kvalité och dyra tyger men det är ju bara ett märke!
Varför är det så att om man har en klänning från Gucci för 10 000 kr så är man en trendbrud men om man har väldigt lik från t.ex en marknad för 200 kr så är man inte lika trendig.
Jag tycker fan att man är supertrendig om man har på sig kläder från myrorna utan att skämmas för det!
Stil handlar inte om pengar, utan om självförtoende enligt mig.
Vad du än har på dig, om du bär upp det med självförtoende och attityd så kommer folk att titta på dig och säga jäklar vad hon/han ser trendig ut!
Hur vi än alla vill ha den där dior väskan för 15 000 så är det ju ärligt talat inte ett rimligt pris.
Vissa tjänar kanske 15 000 i månaden, och ska dom gå och köpa den där väskan då för att t.ex alla tidningar säger att det är den väskan man bara måste ha i sommar!

När jag tänker efter, så skulle jag nog aldrig lägga ner pengar på något så dyrt.
Jag köper aldrig dyra kläder. När jag ändå kan köpa lika snygga för hälften av det andra priset!
Så skit samma om det är stadsmissionen du hittade den där snygga skjortan, bara du tycker om den så spelar det ju ingen roll var du har köpt den ifrån. Och folk kommer inte ens lägga märke till det, och om du skäms så himla mycket över det, köp den och säg att den är från någon annan stans!
Skit i om märket har status eller inte, köp det som DU vill ha!

With love from Isabella ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0