Bra sätt att tänka på om man blir dumpad

Hejsan! Jag ska vara ärlig, jag har blivit dumpad ett ganska bra antal gånger.
Don't worry, det är inget fel på mig jag väljer bara fel killar!
Men ni vet hur man deppar ihjäl sig och sådär, jag har slutat göra det nu tack vare min kära vän Marina.
Hon är värsta bra på att dissa killar totalt, och hon säger alltid till mig att jag ska tänka positivt och alla bra grejer jag kan göra när man är singel, haha eftersom Marina kör singel på heltid vilket jag tycker är asbra av henne!
Varför ska vi alltid bete oss som att vi behöver en partner till allt?
Visst det är skönt att inte vara ensam och om han har en gullig kille varför inte.
Men varför måste ensam alltid betyda något dåligt?
Jag har i alla fall kommit på så man kan tänka om när man har blivit dumpat på ett taskigt sätt.
1. Tänk att du är mycket bättre än den som dumpade dig. Han kunde helt enkelt inte hantera dina fantastikt bra egenskaper!

2. Umgås med dina vänner. Om du kände att du nobbade dom när du alltid umgicks med den du var tillsamans med så passa på att gottgöra dom, det är ju alltid dom som ställer upp för dig!
Killar kommer och går, men vännerna består eller hur?

3. Nu kan du äntligen fokusera på skolan eller jobbet extra mycket. När man är förälskad i någon så spenderar man ju mycket tid med den och det tar mycket av ens tid. Nu kan du ha tid att fixa det där lilla extra som gör lärarna/chefen imponerad/imponerade.

4. Njut av singellivet! Ha jäkligt kul och sysselsätt dig ofta så du aldrig har tid att tänka på han som dumpade dig.
Skapa fina minnen, gör någonting spontant, res eller ordna en fest! Gör det där som du alltid velat göra.
Eller varför inte köpa de där kläderna du har gått och tittat på länge men som du vet att din pojkvän hatar!

5. Och håll för guds skull självförtoendet uppe. Tänk på alla fina/bra saker du har gjort i ditt liv.
Skriv ner tre saker som gör dig till en så bra människa, eller skriv förfan ner mer en tre och titta på den lappen när du känner att självförtoendet sjunker!

Hoppas det hjälper er ledsna dumpade typer där ute, för slösa inte tårar på nån som inte är värd det.
Och det här är såklart tips till killar också även fast jag skriver den för tjejer!
With a lot of love from Isabella ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0