Lite återblickar

Hej, jo jag vet dålig uppdatering. Men kom igen det har ju faktist varit midsommar!
Tänkte berätta lite om dagarna runt midsommar.
Torsdag : Jag är barnvakt först från klockan tio till ett så jag tjänar lite pengar. Ganska kul faktist. Efter det så åker jag till brommaplan och möter Johanna och vi åker in till stan och gör vår favvo syssla! Shoppade en body, en italien tröja, en "brushcleanser" och en lite fotprylar. På kvällen så åt vi och packade sen for vi in till Rindö med familjen. Om man tar färjan från Vaxholm så kommer man till Rindö och det är hur mysigt som helst där! Min härliga morfar och hans sambo har ett landställe där, och där firade vi midsommar.
Fredag : Midsommar afton! Jag vaknade ungefär tio eftersom alla pratade runt omkring mig, jag åt frukost och klädde på mig. Sen gick jag, mamma, Johanna och Fredrika och plockade blommor till midsommarstången. Det var väldigt soligt och fint så vi kände för att gå och doppa oss i havet också som bara ligger några 100 meter ifrån huset. Det var otroligt kallt i vattnet! Mycket kallare än vad det är här i Västerort. Men i alla fall sen gick vi tillbaka till huset och kom det en massa gäster, massa som jag inte kände men som jag tydligen var släkt med på något vis haha. Sen var det midsommar lunch! Gud vad gott det var! Och jag gjorde som vanligt min lilla egna sås gräddfil med ketchup som jag älskar haha. Efter det så spelade vi lite kubb, mitt lag förlora *suck*. Sedan blev det ännu mer mat, eller godsaker. Smulpaj med grädde! MUMS, ååh vad gott det är med smulpaj. Efter smulpajen blev jag, Johanna och Fredrika uttråkade så vi satte oss och tittade på en film, Mean Girls blev det. Det är fan den bästa tjejfilmen som finns! Skitkul! När filmen var klar blev det mat igen ( Suprise... not) kött och potatis och sås. Efter det var jag riktigt riktigt mätt men när dom plockade fram godiset så kunde jag inte hålla mig utan tog några godisar även fast jag var proppmätt. Gästerna började bli lite fnittriga och det är då allt blir kul haha. En pansionerad lärare vid namn Klas började förhöra mig och Johanna på huvudstäder haha. Sen spelade vi kubb med han och någon som hette Jens, haha han var rolig han började sjunga nån egen påhittad låt och började hoppa asso det låter helt cp men det var askul ! Jag och Johanna garvade på oss och jag la mig ner på marken för jag dog av skratt. Vi vann den kubb matchen i alla fall ! Men sen var det dags för jag och Johannas årliga midsommardopp mitt i natten. Det var skitkul! Kallt fast inte lika kallt som innan. Efter det tittade vi på en annan film som heter Big daddy och sen gick vi och la oss ungefär klockan tre. Hade skit ont i magen efter all mat så jag kunde inte sova men tillslut gick det.
Lördag : Vaknar vid tolv och är genomsvettig. Vi sov på vinden och där var det hur varmt som helst. Anyway.. åt en jäkla god frukost och satte mig i solen och läste. Sen frågade mamma och Peter mig och Johanna om vi ville följa med på en promenad till Rindös lilla kiosk. Vi tog en överdrivet lång väg dit men när vi väl var framme fick vi en glass och en tidning, kuligt! Sen åt vi lunch packade våra saker och åkte hem.
 Söndag : Idag är mina planer att träffa min kära vän Liz som har vart bortrest i Italien i två veckor och så ska jag sova där. Hade ni en bra midsommar kära läsare? Hoppas ni hade det och ha en god fortsättning på sommarlovet!

Saker jag köpte i torsdags. Klicka på bilderna så blir dom större.
Body från Gina Tricot 129 kr
Italien wct tröja från Adidas ( Derbyshopen) 700 kr
Ett litet fotbehandlingset från Åhlens 55 kr
Bortsrengörare från Kicks 55 kr

Min midsommar outfit.

Blommplockning, söta Johanna

Blommor

Hahaha Morfar och Klas dansar

HAHAHAHA XD

Kommentarer
Postat av: johanna

usch vad ful bild på mig ^^

2008-06-23 @ 16:21:42
Postat av: Isabella Nesi

Nejdå!

2008-06-24 @ 16:39:07
URL: http://nesis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0