Bellydance

Jag måste bara berätta för er hur jäkla kul det är att dansa, speciellt magdans!
Jag har dansat sen jag var fyra år gammal, har dansat det mesta. Street, hiphop, showdans, reggeaton m.m.
När jag testade reggeaton på nadjas danskola så var det folk som dansade magdans där och jag tyckte det såg så himla häftigt ut, men tyckte inte riktigt om den danskolan.
Jag slutade på reggeaton och bestämde mig för att dansa magdans. Då hittade jag en superbra dansskola som heter Layalis danskola(www.orientaliskdans.se). Där började dansa orientalisk dans på nybörjar nivå.
Och fyfan vad det var kul, kände verkligen att det här är dansstilen som passar mig!
Magdans är så sensuellt och flörtigt, vilket verkligen är jag. Det är inte heller jobbigt på något sätt, men man tränar ändå upp många muskler och jag har märkt att jag har fått magmuskler tack vare magdansen!

Nu har jag snart gått två år på magdansen, och när jag kollar på gamla videos från när jag började så har jag gjort framsteg. Vill verkligen tacka Layalis danskola för den otroligt trevliga stämningen på danskolan, trevliga och otroligt duktiga lärare som har gjort att magdans är min passion.
Jag älskar kulturen, jag älskar musiken och framförallt dansen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0